Santa is coming to town! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Donique Gunnewiek - WaarBenJij.nu Santa is coming to town! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Donique Gunnewiek - WaarBenJij.nu

Santa is coming to town!

Blijf op de hoogte en volg Donique

23 November 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve mensen,

Nu jullie daar allemaal Sinterklaas aan het vieren zijn, je ziek aan het eten bent in de pepernoten en chocolade letters, wordt Londen langzaam aan omgetovert tot Kerstmis wonderland. Ik ga een geweldig fantastische tijd van het jaar tegemoet in een fantastische stad, dat steeds meer verlicht wordt met de meest bijzondere dingen die je je kunt bedenken. Dus ik kan natuurlijk niet achterblijven en heb kerstinkopen gedaan op de "home"-afdeling van de Primark en nu is mijn kamer omgetoverd in een gezellig kerststemmig hok met lichtjes en knipperende sneeuwmannetjes. Helaas ontbreekt de kerstboom in mijn kamer, maar hier is ie toch een klein beetje te klein voor, en ben ik nog op zoek naar een "ik kan op je bureau staan en lijk op een kerstboom"-plant. Dus als je er eentje vindt in de winkels in Nederland (hier verkopen ze namelijk alleen maar flatgebouwhoge kerstbomen), stuur 'm dan alsjeblieft op! De ballen en de lichtjes zijn niet nodig, die kan ik hier wel kopen haha! Ik begin steeds meer op Miep te lijken die in juli al over kerstmis begint te praten. Kerst is leuk, vooral in zo'n stad als Londen.

Goed, verder gaat het dus prima met me. De tweede en hopelijk de laatste griep weer achter de rug. Vorige week maar een extra dagje op mijn kamer gebleven om goed uit te zieken. Nu gaat het allemaal weer prima en ook Aman is weer terug van weggeweest. Dinsdag kwam hij terug van zn 4 week lange familie bezoek in India en ik kon meteen anderhalf uur overwerken. Maargoed, ik ben blij dat hij er weer is, want nu kan ik ook een aantal uren in de week in de Xi bar of misschien de Starbucks werken. Een beetje afwisseling kan geen kwaad. ;-).

Op het werk gaat het dus allemaal wel z'n gangetje. Heb vorige week een paar avonddiensten gedraaid want echt ongelooflijk slaapverwekkend was, want er was gewoon niks te doen bij Room Service. Heb dus genoeg tijd gekregen om weer wat voor school te doen en het eerste verslag is bijna af! Ik hoef alleen nog een interview af te leggen met een van de medewerkers en dan kan ik de puntjes op de I zetten. De twee andere verslagen ga ik over een week of 2 aan beginnen, zodat ik ook daar genoeg tijd voor overhoud en me niet hoef te haasten in de laatste weken. Want wat gaat de tijd ontzettend snel! Ik heb nog maar 10 weken te gaan hier, en hoe graag ik ook weer naar Nederland wil, ik ga Londen en de mensen hier ontzettend missen! Over een weekje komen papa en mama!!!! Ik heb er zo'n zin in, ben al 3 weken aan het aftellen haha! Kan ik ze eindelijk de stad laten zien waar ik altijd grote verhalen over heb en ben ik eindelijk, ein-de-lijk voor het eerst in deze hele stageperiode gewoon zomaar een HEEL WEEKEND VRIJ! (met uitzondering van de week dat ik in Nederland was dan ;-)). Na het bezoek van pa en ma verwacht ik Jolyn en Tom nog, hopelijk Evelien als er nog iemand met haar mee gaat (dus twijfel niet en schrijf je in op de "ik wil met Evelien mee naar Londen"-inschrijflijst!!). Ik heb namelijk nog 11 vakantiedagen open staan, en heel veel tijd om die op te nemen heb ik niet meer, dus mocht je in de buurt zijn, geef een gil dan neem ik mijn vakantie dagen op om voor "a guide" te spelen en je door Londen te slepen!

Ik ben twee weken geleden vrolijk samen met Wilco over het zebrapad op Abbey Road gehuppeld. Voor de mensen die niet weten waarom dat zebrapad zo bijzonder is: daar zijn ooit de Beatles me voorgegaan met het huppelen. Er hangt daar zelfs een camera in een boom verstopt, zodat je jezelf terug kunt kijken, hoe belachelijk je over dat zebrapad hoppelt.

Vorige week hebben we met de Nederlandse groep meegedaan aan de Engelse Staff Bingo-night. Voordat we eindelijk doorhadden hoe het precies in z'n werk ging was de eerste ronde al voorbij en zagen we de krultang en het tosti ijzer aan onze neus voorbij gaan. Toch 3 keer winst aan de Nederlandse kant, maar helaas niks voor mij!

Ook skypen met mama en Dobbe kon ik niet overslaan deze week. Ik wacht nog steeds op de foto's van 't huis mams!

Ook wij slaan hier Sinterklaas niet over, en de voorbereidingen voor pakjesavond zijn in volle gang. We hebben een suite weten te reserveren voor de hele Nederlandse groep, en hebben de avond ingevuld met het grote dobbelspel. Dus binnenkort de stad maar weer eens in om flauwe, of leuke, cadeaus te kopen. Iemand suggesties? :-)

Lieve mensen, take care and I will see you soon! (hopefully in London City!)

Lots of love from London!

xxxxxxxxxxx



  • 23 November 2012 - 17:56

    Jolyn:

    Weet dat ik aan het sparen ben.
    X jezus.

  • 26 November 2012 - 11:42

    Bernadette:

    hoi meis
    We hebben er zin in, ben al voorbereidingen aan het treffen. We come to London. Taalboekje bij de hand en natuurlijk de platterond van Londen.
    Zie je vrijdag.....rond 9.30 u Engelse tijd.
    xxx your mom and dad

  • 26 November 2012 - 22:11

    Jan En Marietje:

    Hoi Donique,
    Wat een fantastisch verslag, heerlijk om dit te lezen.
    Fijn dat het zo goed gaat behalve dan de griepjes.
    Je komt 14 dec. toch wel even naar de achterhoek?
    Blijft schrijven dan kunnen we lezen en genieten.

    Veel liefs van Jan en Marietje.

  • 27 November 2012 - 19:31

    Donique Klein Gunnewiek :

    Jan en Marietje,

    Ik kom helaas de 14e niet aan, maar houd rond die datum wel de brievenbus in de gaten! :-) En als ik terug ben kom ik jullie alsnog eventjes opzoeken.

  • 30 November 2012 - 12:48

    Riet:

    Hoi lieve Donique,
    Wat een genot om je verhaal te lezen en het doet mij deugd dat het je fijn hebt in Londen. Als ik dit schrijf dan zijn je ouders al in Londen. Dus geniet van de prachtige tijd samen met hen en daarna komt Jolyn op bezoek. Dus voor jouw breekt er een gezellige tijd aan.
    Bedankt voor je kaartje, er is weer een kaartje onderweg. Duurt 10 dagen heb ik ondervonden. Dus de kerstkaarten moeten op tijd op de post.
    Bij ons is alles oke, dit weekend een beetje sinterklaas vieren en dan op naar de kerst. Kerstboom optuigen gezellige muziek en heerlijke gluhwein. De mooiste tijd van het jaar.
    We spreken elkaar gauw, maar dat zal wel in het nieuwe jaar zijn. Veel plezier met je ouders in London.
    Dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Donique

Actief sinds 14 Aug. 2012
Verslag gelezen: 510
Totaal aantal bezoekers 8447

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2012 - 01 Februari 2013

Stage in Londen

Landen bezocht: