Party time in London - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Donique Gunnewiek - WaarBenJij.nu Party time in London - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Donique Gunnewiek - WaarBenJij.nu

Party time in London

Blijf op de hoogte en volg Donique

01 Januari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve allemaal,

Allereerst: Een geweldig, gelukkig en liefdevol 2013! Ik hoop dat jullie allemaal het jaar goed in zijn gegaan, met een leuke vuurwerkvoorstelling, zoals die bij de London Eye, met veel champagne en lieve mensen om je heen! Ik heb die jaarwisseling namelijk wel gehad!

December was de maand vol met feestjes, diners, gezellige mensen, vrolijke mensen en vooral: dronken mensen. Van eind november, tot op de laatste dag van december, ben ik van christmasparty naar christmasparty gegaan in de Gallery. Jammer genoeg moeten wij professioneel blijven en mogen we dus niet meedoen met alle rare mensen die zodra ze één voet binnen de Gallery hebben gezet, veranderen in kleine kinderen. Zodra de party-hats op hun hoofdjes worden gezet, ze de party poppers uit hebben gevonden en de christmas crackers van kant aan het maken zijn, veranderd de ontbijt tent in een hels kinderfestijn, alleen dan met lekker eten en heel veel wijn.

Op eerste kerstdag (de enige kerstdag in Engeland), hadden we drie van zulke feestjes achter elkaar. Drie keer raden wie er stond te snotteren en te hoesten? Juist, Donique. Twee dagen van te voren begon het festijn, snotterend en met een mannenstem stond ik bij het ontbijt. Na het ontbijt me ook meteen maar ziek gemeld voor de volgende dag. Maar goed ook, want de dag erna kon ik helemaal niks meer uitbrengen.. Na een paar uur kwam er niet meer dan een paar piepjes uit mijn keel en heb ik dus maar besloten om niet heel veel te zeggen die dag, lekker rustig ook :-) Maar met resultaat: op christmas day stond ik fris en fruitig bij het eerste feestje. En ik moet zeggen, ik had er ook nog zin in ook! Het eerste feestje ging dan ook nog wel prima, leuke mensen, leuke kids, blije mensen, blije kids, dus blij personeel. Maar dan, het tweede feestje. Dat ging dan ook nog wel zo vlot met leuke mensen en leuke kids. Ze waren zo goed als de deur uit, toen de volgende groep al weer voor de deur stond. Een probleempje: het brandalarm stond te rammelen in het hotel, dus de deuren van de Gallery werden zo snel ze werden opengedaan, ook weer gesloten, tot de Duty manager het hotel voor "safe" verklaarde. Na 10 minuten konden de deuren dus ook gewoon weer open, en kon het laatste feestje van start gaan. Om half 10 zei ik dan ook maar adios tegen mn collega's, om daarna rechtstreeks mn bed in te kruipen om me op te laden voor de ontbijtdienst op Boxing day.

Boxing day: ontplofte keuken, ontplofte Gallery. Het is ons gelukt om in een half uur alles schoon te maken en alles op te ruimen van de dag ervoor. Hemel, fijne binnenkomer op de veel te vroege ochtend. Gelukkig was het de eerste twee uur in het ontbijt niet druk, en gelukkig kwamen alle mensen om 9 uur naar beneden om te ontbijten. Gelukkig die dag snel achter me kunnen laten, want mocht wat eerder naar mn kamertje verhuizen omdat ik toch nog wel wat ziekjes was.

27 december: de dag dat de 1200 cheerleaders aan zouden komen. Godzijdank was ik die dag vrij. Geen springende meiden in de lobby, maar wel huppelende meisjes over de hostelgang. Wist niet helemaal goed wat me overkwam toen ik onderweg was naar de koelkast. En nee, voor de mensen die het graag willen weten, ze lopen niet de hele dag in korte rokjes met pompons in de handjes. Ze komen ontbijten in hun pyjama en wandelen door de lobby op blote voeten.

Gisteren was dus het laatste feestje in de Gallery. Ik ben om 12 uur gestart, niet gezeten, alleen een kleine pauze van 10 minuten. 140 man stond om 6 uur voor de deur van de Gallery om opnieuw een feestje te vieren. Gelukkig waren deze mensen echt super gezellig, bleven maar vertellen hoe mooi ze het hotel vonden, hoe blij ze waren dat ze er waren, hoe lekker het eten wel niet was, en niet te vergeten: hoe goed en vriendelijk het personeel wel niet was! Na 9 uur was ik klaar met werken, ben ik met een flesje champagne naar mn kamer gestuurd om me als een gek om te kleden voor het oud en nieuw feestje bij de London Eye. Vergis je niet: een suuuuuuuuuuper goed vuurwerk feestje, maar je moet er wat voor over hebben. Ik ging er samen met Charline en Linda naar toe, omdat de rest allemaal al weg was. Plan 1: De rest zoeken en gezellig met hun het nieuwe jaar in gaan. Waar ging het mis? Bij Embankment moesten we er uit, omdat Westminster al afgesloten was.. oke prima. Plan 2: dan lopen we er wel naar toe... omweg, omleiding, omweg, omleiding: nee de Big Ben werd het niet meer want dat stond vol en was allemaal afgesloten. Dan de Blackfriars brug maar, nee, die stond ook al vol -> instortingsgevaar hehehe!. Dus van Embankment helemaal terug gelopen naar blackfriars, en daarna door naar Temple. Daar uiteindelijk maar een plekje gezocht midden op straat, waar we nog 2 uur moesten wachten tot het aftellen begon. Rond 11 uur even een belletje naar huis gedaan, om ze in Nederland alvast een gelukkig nieuwjaar te wensen. Voor ons moest dus het aftellen nog beginnen. Om 12 uur was het dan echt zo ver en begon de Big Ben te slaan. Wat een spektakel! Hoeveel geld daar wel niet in de lucht is geschoten, goeie grutjes! Jammer genoeg stonden we wel aan de zijkant, en werd ons zicht een beetje belemmerd door het rook, maar dat mag de pret absoluut niet bederven. Na 10 minuten werd het laatste vuurwerk afgeschoten. Tijd om naar huis te gaan dus, dat was nog een hele klus en rond half 2 waren we dan ook eindelijk thuis. Thuis nog even 2 flessen champagne gedronken met mijn lieve huisgenootjes, 2 zakken chips opgegeten en andere lekkere hapjes gegeten, en toen was het tijd om naar bed te gaan, want we moesten ook nog naar de New Years day parade gaan.

New years day: Kwart over 10 ging mn wekker, en geloof me, dat is best vroeg haha! Eventjes gedouched, wakker geworden en toen naar Trafalgar square gegaan om de cheerleaders die al een week in ons hotel zitten te bekijken in de New years day parade van London. We zijn achteraan in de rij begonnen, maar stonden na anderhalf uur wel vooraan (!), na veel gedruk, verleidingsacties en scheetjes van Annike (haha). Het was wel een feestje op straat, met allemaal cheerleaders, clowns, paarden, andere blije mensen en valszingende meisjes. Na 2,5 uur begonnen de voetjes koud te worden en besloten we maar weer om naar huis te gaan.

Nu ben ik aan het aftellen tot mn lieve zus naar Londen komt, nog 4 dagen en dan mag ik haar eindelijk mijn nieuwjaarsknuffel geven. Ook mijn lieve vriendinnetjes komen naar Londen, en dat is een weekje later! Ik heb er zin in!

Lieve mensen, mijn tijd hier zit er bijna op. Nog maar 4,5 week en ik kom weer terug naar Nederland. Dus geniet nog even van jullie rust, want ik ben er weer met Carnaval!!

Tot snel!

  • 01 Januari 2013 - 21:01

    Riet:

    Lieve Donique,
    Een heel gelukkig en geweldig Nieuwjaar gewenst.
    Wat een verhaal, je hebt wel een enorm drukke maar volgens mij een geweldige december maand meegemaakt. En dan dat vuurwerk. Nou dan is het hier niks vergeleken met Londen.
    Zorg dat je de laatste weken niet ziek wordt zodat je kunt genieten van de bezoekjes.
    Ik zie je wel gauw weer in Marienvelde in je nieuwe home. Ben ook erg benieuwd naar je nieuwe huisje. Hou het nog even vol en geniet van alles leuke dingen. Tot gauw,
    dikke kus Riet

  • 01 Januari 2013 - 21:01

    Riet:

    Lieve Donique,
    Een heel gelukkig en geweldig Nieuwjaar gewenst.
    Wat een verhaal, je hebt wel een enorm drukke maar volgens mij een geweldige december maand meegemaakt. En dan dat vuurwerk. Nou dan is het hier niks vergeleken met Londen.
    Zorg dat je de laatste weken niet ziek wordt zodat je kunt genieten van de bezoekjes.
    Ik zie je wel gauw weer in Marienvelde in je nieuwe home. Ben ook erg benieuwd naar je nieuwe huisje. Hou het nog even vol en geniet van alles leuke dingen. Tot gauw,
    dikke kus Riet

  • 01 Januari 2013 - 21:01

    Riet:

    Lieve Donique,
    Een heel gelukkig en geweldig Nieuwjaar gewenst.
    Wat een verhaal, je hebt wel een enorm drukke maar volgens mij een geweldige december maand meegemaakt. En dan dat vuurwerk. Nou dan is het hier niks vergeleken met Londen.
    Zorg dat je de laatste weken niet ziek wordt zodat je kunt genieten van de bezoekjes.
    Ik zie je wel gauw weer in Marienvelde in je nieuwe home. Ben ook erg benieuwd naar je nieuwe huisje. Hou het nog even vol en geniet van alles leuke dingen. Tot gauw,
    dikke kus Riet

  • 01 Januari 2013 - 21:03

    Riet:

    nou ja zeg 3 keer .Was bang dat je mij over het hoofd zou zien. ha ha .
    Drukte gewoon 3 snel . Doei!


  • 01 Januari 2013 - 21:04

    Donique Klein Gunnewiek :

    Riet, wel drie keer een lief en leuk berichtje! Dankjewel en tot snel!
    Dikke kus x

  • 02 Januari 2013 - 10:46

    Bernadette:

    Gelukkig nieuw jaar,ik lees dat je het nieuwe jaar goed bent ingegaan, misschien vandaag een kleine kater?
    Nou meis, de laatste maand is ingegaan,nog leuke dingen om na uit te kijken en vooral nog genieten van Londen.
    Ik zal je reisverslagen nog missen....maar weet wel dat ik daar iets anders voor terug krijg, nl jou weer dicht bij. Tot gauw.
    Groetjes en xxxxxx

  • 05 Januari 2013 - 01:39

    Marvin:

    Donnie!

    Bij deze nogmaals gelukkig nieuwjaar!:)
    Wat een leuk verslag weer om te lezen, ik krijg zelf steeds meer zin om op staf te gaan!;)
    En wat een drukte zeg .. Pff als je weer terug bent bij markt 5 is dat niets meer! Haha
    De tijd zal ook wel ontzettend snel gaan met zo'n drukke baan en die leuke dingen die je er nog maast doet :)
    Tot snel! En onder het genot van een drankje, wil ik alles van je horen!!:)
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Donique

Actief sinds 14 Aug. 2012
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 8448

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2012 - 01 Februari 2013

Stage in Londen

Landen bezocht: